ULTRACOM. Webdesign Seo Marketing Website Security Website Onderhoud

8+ pre-lanceringcontroles voor nieuwe WooCommerce-winkels

8+ pre-lanceringcontroles voor nieuwe WooCommerce-winkels

Het starten van een eCommerce-winkel is een vervelende taak. Er zijn zoveel dingen die uw aandacht nodig hebben, en er is maar weinig dat enig succes garandeert.

Van productafbeeldingen en websiteteksten tot winkelnavigatie en beveiligingscertificering – het bouwen van een e-commerce winkel vereist oog voor detail en niet te vergeten enorme inspanning en geduld.

Zelfs als u uw online winkel op WooCommerce heeft gebouwd – een gratis eCommerce-software die het verkopen van producten en diensten eenvoudig maakt – kunnen kleine details gemakkelijk over het hoofd worden gezien, en u kunt een cruciaal aspect missen als u het niet goed plant.

Het probleem is dat alle informatie over de pre-lancering van een eCommerce-site zo verspreid is dat het enige tijd zou duren voordat iemand deze informatie verzamelde, absorbeerde en ernaar handelde.

Om ervoor te zorgen dat u de essentiële zaken niet weglaat, is hier een lijst met acht controles die u moet uitvoeren voordat u een WooCommerce Store start:

1. Bekijk merkkleuren en afbeeldingen

Apple-branding

Voorbeeld: Apple’s branding

Het ontwerp van uw website bepaalt de lay-out van uw digitale winkel. Het overtuigt uw potentiële klanten om met uw producten om te gaan en zorgt voor klantenbinding. De meest effectieve website-ontwerpen zijn functioneel en eenvoudig. Hier zijn een paar belangrijke overwegingen bij het ontwerp:

ik. Handhaaf merkkleuren consistent

Introduceer uw merk bij uw bezoekers en laat ze er verbinding mee maken door middel van kleuren, aangezien ze helpen bij het genereren van merkherinnering. Gebruik dezelfde set kleuren op de hele website, inclusief links en knoppen. Het maakt uw winkel esthetisch aantrekkelijk en versterkt de online aanwezigheid van uw merk.

ii. Gebruik afbeeldingen van goede kwaliteit

Online winkelen is anders dan aankopen in de winkel. Uw productafbeeldingen zijn de enige manier waarop potentiële klanten uw aanbod kunnen zien en een aankoopbeslissing kunnen nemen. Breng uw producten onder de aandacht door middel van foto’s van hoge kwaliteit, gemaakt onder de juiste belichting. U kunt deze handleiding gebruiken om WooCommerce-productfoto’s te maken .

Zorg voor gedetailleerde afbeeldingen, inclusief weergaven vanuit verschillende hoeken, zodat fijne kneepjes zoals kleuren realistisch blijven. Optimaliseer alle foto’s om ervoor te zorgen dat ze snel op verschillende platforms en apparaten worden geladen zonder in te leveren op kwaliteit.

iii. Voeg een favicon toe

Zorg ervoor dat ze blijven terugkomen op uw website door deze te laten opvallen tussen de vele tabbladen door een favicon toe te voegen. Het is het pictogram dat wordt weergegeven in de adresbalk van de browser en de bladwijzerlijst. Gebruik er een die bij uw merk past en die door uw publiek kan worden herkend om terug naar uw winkel te gaan. U kunt zelfs een retina-versie van uw logo toevoegen met een plug-in zoals WP Retina 2X.

2. Eenvoudige navigatie en zoeken op de site

Vertaal uw winkel en website om uw verkoop te verhogen

Zodra potentiële klanten in uw winkel terechtkomen, moet uw doel zijn om ervoor te zorgen dat ze er een aanzienlijke hoeveelheid tijd doorbrengen met bladeren. Hier is hoe u ervoor kunt zorgen dat:

ik. Gebruik de homepage verstandig

Zet uw beste productafbeeldingen, video’s en tekst op de startpagina. De meeste bezoekers vormen een beeld van uw merk in de eerste paar seconden die ze op de homepage van uw website doorbrengen.

Onderzoek toont aan dat 55% van de websitebezoekers het binnen 15 seconden verlaat. Dus haal alsjeblieft het meeste uit hun tijd door je best verkopende productafbeeldingen op de startpagina weer te geven, vergezeld van boeiende tekst en video’s om de aandacht te trekken.

ii. Laat ze contact met u opnemen

Geef nauwkeurige contactgegevens op, inclusief adres, e-mailadres en telefoonnummer. De informatie moet gedetailleerd en gemakkelijk zichtbaar zijn voor uw klanten. Het stelt hen in staat om op verschillende manieren contact met u op te nemen en bouwt ook vertrouwen op in uw bedrijf.

iii. Voeg een 404-pagina toe

Een 404-pagina leidt potentiële klanten terug naar de winkel voor het geval ze op een slechte link klikken. Plaats links naar essentiële pagina’s op de 404-pagina om te voorkomen dat bezoekers wegdrijven naar een nieuwe website.

iv. Snelle toegang tot winkelwagen- en afrekenpagina’s

Leid uw klant door het afrekenproces. Het is de meest cruciale fase van hun reis, dus zorg ervoor dat u afleiding tot een minimum beperkt. Plaats uw winkelwagenpictogram en link strategisch naar de afrekenpagina en laat klanten op elke pagina van uw website aankopen doen.

v. Let op de laadtijd

De laadtijd van een website is cruciaal om klanten op uw webpagina’s te houden. Volgens onderzoek met betrekking tot consumentenverwachtingen is twee seconden de verwachte laadtijd van een website en verlaten ze websites die meer dan drie seconden nodig hebben om te laden.

3. Controleer de functionaliteit van uw winkel

25+ beste e-commerce WordPress-thema's voor online winkels

Je WooCommerce-winkel moet er niet alleen goed uitzien, maar ook goed werken. Het gebruiksgemak, de juiste links en het gemak tijdens het navigeren kunnen ervoor zorgen dat al uw klanten er langer mee bezig zijn:

ik. Controleer al uw links

Alle links op elke pagina, inclusief die in kop- en voetteksten, zouden moeten werken. Controleer de instellingen voor links naar externe sites en zorg ervoor dat ze openen op een nieuw tabblad.

ii. Vul alle formulieren in om ze te controleren

Vul uw contactformulier in om te controleren of het aanmeldingsproces soepel verloopt. Geef een bevestigingspagina weer of stuur een e-mail om hen te laten weten dat u hun inzending heeft ontvangen.

iii. Gebruik duidelijke oproepen tot actie

Onthoud dat u uw WooCommerce-winkel heeft gebouwd om inkomsten voor uw bedrijf te genereren. Vraag uw klanten om iets te kopen en doe het door hun aandacht te trekken. Voeg knoppen met contrasterende kleuren toe en stimuleer de koopintentie door middel van bruikbare taal.

Gebruik termen als ‘Koop nu’, ‘Plaats uw bestelling’ of ‘Vind wat u zoekt’. Deze leiden uw klanten naar de volgende stappen in hun reis op uw website.

iv. Bied meerdere betalingsverwerkers aan

De mogelijkheid om een ​​gemakkelijke betaalmethode te kiezen is belangrijk voor consumenten in het algemeen. Stel je voor dat je op het punt staat de aankoop af te ronden en je realiseert je dat de site niet de door jou gewenste betalingsoptie heeft. Zou u niet teleurgesteld zijn of zelfs de winkelwagen verlaten als u te gefrustreerd bent? Bied daarom meerdere afrekenopties aan, zoals onder rembours, creditcard / betaalpas, PayPal, Stripe, enzovoort om het voor hen gemakkelijker te maken om bij u te kopen.

4. Zorg ervoor dat de toegankelijkheid van de site op het punt staat

WAVE-toegankelijkheidstest

Voorbeeld: WAVE-toegankelijkheidstest voor de Universiteit van Hawaï

Volgens de WHO leeft 15% van de wereldbevolking met een handicap. Voor hen kan het navigeren door bepaalde dingen in de digitale omgeving, zoals design, een uitdaging zijn om mee om te gaan. Daarom moet u als eigenaar van een e-commercebedrijf ervoor zorgen dat uw website toegankelijk is voor mensen met een handicap. Begin met het uitvoeren van een WordPress-toegankelijkheidstest (zoals WAVE, hierboven weergegeven) om te controleren op compatibiliteit met WCAG en ADA. Vervolgens kunt u een gratis plug-in zoals die van Accessibe gebruiken om toegankelijke elementen toe te voegen. Optimaliseer vervolgens uw website door deze elementen aan te passen:

ik. Maak paginatitels en koppen duidelijk

Gebruik de tag <h1> wordt gebruikt voor de titel van de pagina, terwijl subkoppen worden getagd als <h2>. Op die manier kunnen mensen die schermlezers gebruiken, begrijpen hoe uw WooCommerce is ingedeeld.

ii. Voeg alt-tekst toe aan de afbeeldingen en maak de linktekst beschrijvend

Alt-tekst is de korte beschrijving die verschijnt wanneer de cursor over een afbeelding beweegt. Nogmaals – degenen die schermlezers gebruiken, kunnen begrijpen waar een afbeelding over gaat door de alt-tekst te lezen. Maak het daarom zo beschrijvend mogelijk.

Hetzelfde geldt voor links. In plaats van alleen te zeggen “Lees hier meer over ons”, gebruik een zin met een kort einde, zoals “Lees meer over ons op onze ontmoetingspagina voor het team.” Geef uw bezoekers een beetje context.

iii. Kies gemakkelijk te lezen lettertypen

Gebruik eenvoudige lettertypen zoals Calibri, Arial en andere ‘schreefloze’ lettertypen om ervoor te zorgen dat al uw bezoekers de inhoud van de site gemakkelijk kunnen lezen. Blijf uit de buurt van papyrus- of cursieve lettertypen met onnodige rondingen en dalingen.

5. Bepaal specifieke e-commercetaken

10 Beste WooCommerce Checkout-plug-ins

De WooCommerce-winkel die u heeft gebouwd, is uw online winkel, die uw bezoekers moet verwelkomen, opleiden en converteren. De volgende controlepunten zorgen ervoor dat u geen belangrijke overwegingen mist voor de lancering.

ik. Bekijk het afrekenproces

Neem de tijd om het afrekenproces van WooCommerce te herzien en te verbeteren . De meeste verlaten winkelwagentjes gebeuren tijdens het afrekenproces. Een vervelende is frustrerend voor de klanten. Loop daarom vóór de lancering meerdere keren door de kassa en controleer op fouten en herstel deze.

Doorloop het hele proces voor elk van uw betalingswijzen en zorg ervoor dat de juiste berichten worden weergegeven bij niet-betaling of onjuist ingevoerde gegevens. Test couponcodes om ervoor te zorgen dat ze werken volgens de voorwaarden die in de aanbieding worden vermeld.

ii. Controleer je inventaris

De winkel moet bij de lancering worden gevuld. Doorloop al uw producten om de voorraadniveaus te controleren. Updates kunnen worden aangebracht door de informatie te openen via ‘WooCommerce> Instellingen> Producten> Inventaris’.

Met WooCommerce-extensies kunt u uw voorraad synchroniseren met elk platform, inclusief een persoonlijk magazijn, Amazon-winkel of eBay-winkel.

iii. Beheer postordercommunicatie

Zorg ervoor dat alle bestellingen worden bevestigd via een notificatie-e-mail. Met de extensie E-mailaanpasser van WooCommerce kunt u aangepaste e-mails naar uw klanten sturen. U kunt hetzelfde mechanisme gebruiken om te communiceren na mislukte betalingen of het achterlaten van een winkelwagen.

iv. Bekijk het klantendashboard

Een intuïtief klantendashboard zorgt voor minder terugveren en meer terugkerende klanten. Houd het simpel, zodat ze gemakkelijk kunnen inloggen en toegang hebben tot belangrijke informatie. Begrijp wat uw klanten nodig hebben en stel het voor hen beschikbaar, zoals hun bestelgeschiedenis, factuurgegevens en volgnummers voor bestellingen.

6. Optimaliseer voor SEO

Hoe Yoast SEO te gebruiken om de positie van zoekmachines te versterken

SEO is nodig om te concurreren in uw branche. Plug-ins zoals Yoast WooCommerce SEO zijn handig voor nieuwe eCommerce-winkels. U moet het volgende zoeken om uw SEO-instellingen te bekijken:

ik. Schrijf boeiende metabeschrijvingen

Voeg metabeschrijvingen toe voor al uw webpagina’s. Deze verschijnen op SERP’s als een beschrijving van uw bedrijf en producten, waardoor potentiële klanten worden aangespoord om op de link naar uw website te klikken.

ii. Voeg alt-tekst toe aan uw afbeeldingen

Door alt-tekst aan uw afbeeldingen toe te voegen, zorgt u ervoor dat Google ze kan ‘lezen’ en kan weergeven bij uw gerichte zoekwoorden. Het is ook handig voor slechtziende schermlezers om de alternatieve tekst te lezen en uw inhoud uit te leggen.

iii. Pas de URL-structuur aan

Pas URL’s van elke pagina aan om ervoor te zorgen dat ze beknopt zijn en duidelijk uitleg geven over de pagina.

iv. Maak een sitemap

Gebruik sites zoals XML-sitemaps.com om uw sitemap te genereren. Het is een blauwdruk van uw website die met Google Search Console bij Google kan worden ingediend, zodat deze uw webpagina’s kan crawlen en indexeren op basis van relevantie.

7. Vergeet de winkelbeveiliging niet

5 belangrijke beveiligingsprotocollen voor WooCommerce-sites

Bescherm uw website tegen beveiligingsrisico’s en hacking door deze eenvoudige acties. Of ga voor meer informatie naar deze meer gedetailleerde gids over WooCommerce-beveiliging .

ik. Zet een firewall op

Bescherm uw website tegen kwaadwillende aanvallen door een firewall in te stellen. U kunt een robuuste firewall-oplossing gebruiken , zoals Imperva, die ook een CDN bevat.

ii. Verkrijg een SSL-certificaat

Versleutel uw gevoelige informatie met een SSL-certificaat en vermijd ook dat Google uw bedrijf benadrukt omdat het er geen heeft. Gelukkig voor WooCommerce-winkels (en alle WordPress-sites) is het instellen van SSL eenvoudig dankzij gratis services zoals Let’s Encrypt .

iii. Houd hackers op afstand

Verwijder alle onnodige gegevens in uw WordPress-backend. Dit omvat het verwijderen van ongebruikte thema’s, plug-ins, pagina’s en berichten die door hackers kunnen worden aangevallen. Door uw WordPress-installatie netjes te houden, blijft er minder ruimte over voor exploits.

8. Leg wettigheid op zijn plaats

Hoe u een privacybeleid voor WordPress maakt

Bescherm uw bedrijf en schets uw winkelbeleid door middel van een wettelijk kader. Een advocaat kan u begeleiden bij het opstellen ervan en het strategisch plaatsen van de definitieve versie in uw WooCommerce-winkel.

ik. Geef een overzicht van uw algemene voorwaarden

Maak een reeks aangepaste algemene voorwaarden, inclusief betalingsproces, retourbeleid en eventuele juridische implicaties. Geef het weer op de product- en afrekenpagina’s voor gemakkelijke toegankelijkheid.

Om een ​​keuze te maken uit vooraf gebouwde algemene voorwaarden , navigeert u naar Vormgeving> Aanpassen> WooCommerce en kiest u een sjabloon die bij uw bedrijf past.

ii. Ontwerp een privacybeleid

Uw privacybeleid verzekert klanten dat al hun informatie en gegevens correct worden behandeld op uw website. Het biedt geloofwaardigheid aan uw bedrijf en u kunt snel een privacybeleid voor WordPress maken en dit toewijzen onder Uiterlijk> Aanpassen> WooCommerce> Privacybeleidpagina .

9. Gebruik AI om te optimaliseren voor conversies

Verschillende consumenten hebben verschillende doelen of prikkels om een ​​bepaald product te kopen of een specifieke dienst te gebruiken. Met AI kunt u elke bezoeker die in de eCommerce-winkel belandt in realtime de meest relevante boodschap overbrengen en hen begeleiden bij hun aankoop.

U kunt e-commerce personalisatieplatforms zoals Dialogue AI gebruiken om het gedrag van uw klanten in realtime te analyseren en hen te helpen omzetten in betalende klanten. Dialogue kan begrijpen waar bezoekers naar op zoek zijn en kan productaanbevelingen en verschillende aanbiedingen personaliseren om de ROI en conversie te verhogen.

Test voordat u start

Je bent bijna klaar – maar vergeet niet te testen. Het testen van uw WooCommerce-winkel is de beste manier om eventuele storingen te identificeren. Het wordt beter als echte gebruikers uw site testen.

Neem contact op met werknemers, vrienden, familie of zelfs een deel van uw doelgroep om door uw eCommerce-site te bladeren en te winkelen, en meld eventuele problemen. Zodra je bevredigende reacties hebt ontvangen van alle beoordelingspartijen, ga je gang en start je je online winkel!