ULTRACOM. Webdesign Seo Marketing Website Security Website Onderhoud

Meer leads genereren met WordPress

Meer leads genereren met WordPress

U kunt geen succesvol bedrijf runnen zonder leads te vinden die kunnen worden omgezet in potentiële verkopen.

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want uit onderzoek blijkt dat 95% van de mensen die een website bezoeken nooit meer terugkomen. Hoe kunt u deze statistiek verslaan en ervoor zorgen dat de bezoekers van uw website niet alleen terugkeren, maar ook converteren?

Als uw website of blog op WordPress staat, hebben wij het antwoord voor u.

Leadgeneratie zou een topprioriteit moeten zijn voor alle bedrijven die een betere naamsbekendheid en hogere winsten willen. U kunt onvermoeibaar aan uw inhoud werken, maar het heeft geen zin als het bezoekers niet omzet in klanten.

Laten we eens kijken naar enkele technieken die u kunt gebruiken om uw site te optimaliseren voor het genereren van leads , de effectiviteit van uw CRM-plug-ins en tools te verbeteren, meer kopers te verleiden en ze om te zetten in warme leads voor uw verkoopteam.

Hoe genereer je leads met je WordPress website?

Veteranen van digitale marketing zullen u laten weten dat de enige manier om leads te genereren, is om eerst om uw doelgroep te geven en hen op alle mogelijke manieren te faciliteren terwijl ze door uw site bladeren.

Hier zijn een paar manieren om dat te doen en uw leadgeneratie-game op WordPress te verbeteren.

Formulieren voor het genereren van leads gebruiken

Beste plug-ins voor WordPress-contactformulieren

Formulieren voor het genereren van leads, zoals contactformulieren, opt-ins voor nieuwsbrieven of registratieformulieren, behoren tot de meest voorkomende manieren om leads te genereren op WordPress. Het is in wezen een online formulier dat bezoekers kunnen gebruiken om zich op uw website aan te melden en aanvullende informatie over uw bedrijf te ontvangen.

Formulieren voor het genereren van leads verzamelen belangrijke gegevens zoals e-mailadressen, contactnummers en adressen om later informatie door te geven. Sommige websites bieden mogelijk ook een gepersonaliseerde vraag in hun registratieformulier om klanten in verschillende groepen te segmenteren om e-mailcampagnes te automatiseren.

Eenmaal vastgelegde leads kunnen vervolgens door uw marketing- en verkoopteam worden aangepakt om er betalende klanten van te maken. Kies gewoon een aanpasbaar formulier voor het genereren van leads zoals een van deze beste plug-ins voor contactformulieren en sluit deze in op uw site. Het is de meest beginnersvriendelijke manier om contactformulieren voor uw WordPress-website toe te voegen.

WPForms helpt bijvoorbeeld bij het maken van contactformulieren die eenvoudig kunnen worden aangepast en geïntegreerd met marketingservices zoals e-mailmarketingtools en CRM-platforms. De gratis versie van WPForms biedt Constant Contact-integratie om aanmeldingsformulieren voor nieuwsbrieven te ontwikkelen voor bezoekers die uw website bezoeken.

Betaalsoftware installeren

Als u wilt dat uw bezoekers online aankopen doen en betalen via uw website, zorg er dan voor dat u goede opties heeft om betalingen te innen met WordPress ingebouwd in uw website. Een groot voordeel van betalingssoftware is dat uw kopers hun betalingsgegevens kunnen opslaan, zodat ze deze de volgende keer niet opnieuw hoeven in te voeren.

Dit geeft uw website de mogelijkheid om gebruikers veilige profielen te laten maken met behulp van hun social media logins. En ze kunnen ook profiteren van meerdere betalingsopties zoals PayPal, creditcards en meer.

Je hebt een schat aan opties tot je beschikking met betrekking tot betalingssoftware en plug-ins die op je WordPress-website kunnen worden geïnstalleerd. Neem de tijd om deze te verkennen en kies er een die essentiële functies biedt , waaronder verschillende betalingsopties, lage transactiekosten en PCI-DSS-gecertificeerde beveiliging om ervoor te zorgen dat alle financiële gegevens van klanten versleuteld worden bewaard.

Gebruik opmerkingen om indirect leads vast te leggen

Meestal worden bezoekers doorgestuurd naar dezelfde blogpost of pagina nadat ze een reactie op een post hebben geplaatst. Om ervoor te zorgen dat deze mensen niet terugkaatsen na het posten, stuurt u ze door naar een nieuwe pagina – bij voorkeur een bedankpagina of een speciale aanbiedingenpagina – zodat ze een reden hebben om te blijven.

Verzeker hen dat hun opmerking, vraag of vraag zo snel mogelijk zal worden beantwoord. Toon vervolgens links naar andere gerelateerde inhoud op uw website, zodat ze kunnen blijven browsen en op meer links op uw website kunnen klikken. De Yoast Comment Hacks- plug-in is een briljante plug-in voor het beheren van opmerkingen die kan worden gebruikt om het genereren van leads te vergroten:

De plug-in maakt het beheer van opmerkingen eenvoudiger door:

  • E-mailmeldingen opschonen
  • Reacties die hoger zijn dan een bepaalde woordlimiet niet toestaan
  • Nieuwe commentatoren omleiden naar een bedankpagina
  • Een knop weergeven in de WP-werkbalk zodat de gebruiker een e-mail kan sturen naar alle reageerders op een bericht
  • Een optie voor het routeren van opmerkingen toevoegen, dwz een vervolgkeuzemenu weergeven in de discussie-instellingen van een bericht waardoor het routeren van e-mails met opmerkingen mogelijk is

Abonnementen op reacties toestaan

Abonneren op Reacties Reloaded Plugin

Gebruikers hebben meestal de neiging om de berichten waarop ze hebben gereageerd te vergeten zodra ze uw website verlaten. Geef ze een kans om op te volgen door hen om hun e-mail te vragen, zodat je ze relevante antwoorden en andere opmerkingen kunt sturen.

Stuur ze meldingen met de optie voor het abonnement op reacties telkens wanneer een nieuwe persoon op hun reactie reageert of deze leuk vindt. Dit is ook geweldig voor naamsbekendheid en zorgt voor een gesprek tussen uw abonnees.

In wezen zal dit ook leiden tot meer mogelijkheden om commentatoren om te zetten in leads. Het enige dat u hoeft te doen, is plug-ins voor WordPress-opmerkingen, zoals Abonneren op Reacties Reloaded, in te stellen en te activeren . Ga vervolgens door om eventuele wijzigingen aan te brengen waarvan u denkt dat ze nodig zijn, zoals het toestaan ​​van commentatoren om zich aan te melden voor e-mailmeldingen, of het hebben van een abonnementsbeheerder waarmee abonnees zich kunnen afmelden voor bepaalde berichten.

Verbeter de snelheid van uw website

Google PageSpeed ​​Insights

Zoekmachines rangschikken snelladende pagina’s hoger op SERP’s. Studies tonen aan dat bijna de helft van de bezoekers een website verlaat als een pagina meer dan twee seconden nodig heeft om te laden. Dit betekent dat om uw website aantrekkelijk te maken voor uw bezoekers, het belangrijk is om de laadtijd te verbeteren.

Uw website-hostingservice is een van de belangrijkste factoren die de snelheid van uw website beïnvloeden. Als u gedeelde hostingservers gebruikt, is het tijd om die beslissing te heroverwegen. Deze servers kunnen tijdens piekuren super traag worden, waardoor uw bezoekers eindeloos worden gefrustreerd en ze ertoe worden gedwongen naar andere sites te gaan.

Daarnaast kunt u ook de snelheid van uw website verbeteren door uw gegevens op te slaan in de cachegeschiedenis. Caching is een tijdelijke opslag van vaak bezochte gegevens waarmee de website snel en gemakkelijk kan worden geladen de volgende keer dat een bezoeker toegang probeert te krijgen tot die informatie. Door gebruik te maken van reeds opgeslagen gegevens van uw website, duurt het laden relatief langzamer. In wezen hoeft hij niet elke keer het internet op te zoeken om informatie op te halen. Een van de beste manieren om je site te cachen is via een gerenommeerd CDN (content delivery network) zoals Cloudflare .

Vermijd bovendien het plaatsen van grote afbeeldingen op uw website, aangezien het erg lang kan duren om ze te laden, waardoor de website mogelijk langzamer wordt. U kunt ook een tool zoals Pagespeed Insights gebruiken om een ​​snelle en gratis test uit te voeren om te zien hoe snel uw site wordt geladen en om van daaruit aanpassingen te maken.

Pop-ups met exit-intentie toevoegen

Exit-pop-ups blijven een van de meest effectieve en populaire manieren om nieuwe leads te genereren, meer betrokkenheid te genereren en de verkoop te stimuleren. Pop-ups zijn echter geëvolueerd om persoonlijker en diverser te worden. In plaats van de traditionele pop-up in het midden van de pagina die slechts één keer wordt weergegeven wanneer een bezoeker een website bezoekt, zijn er veel plug-ins die website-eigenaren nu gebruiken om gepersonaliseerde pop-ups te maken. De pop-up met exit-intentie wordt aan bezoekers getoond vlak voordat ze de website verlaten als een laatste herinnering om zich aan te melden voor de nieuwsbrief van de website.

U kunt veel plug-ins gebruiken met geavanceerde personalisatie- en targetingfuncties om het genereren van leads en conversies te stimuleren.

Bijvoorbeeld, OptinMonster maakt gebruik van A / B split testen om erachter te komen welk type van de consument om te zetten de meest. Met behulp van deze informatie kan OptinMonster bepalen of een gebruiker van plan is een website te verlaten. Daarom kunt u, op basis van de muisbeweging van een gebruiker, uw plug-in gebruiken om een ​​pop-up te tonen vlak voordat u uw website verlaat.

U kunt ook de sjablonen van OptinMonster gebruiken om aangepaste pop-ups met exit-intent te maken die speciaal zijn ontworpen om verlaten sitebezoekers te herstellen.


Leadgeneratie is belangrijk voor elk bedrijf om ervoor te zorgen dat bezoekers en abonnees loyale klanten worden. U kunt geen leadgeneratie uitvoeren zonder de juiste WordPress-plug-ins en -software te gebruiken. Hopelijk helpen de tools die in het artikel worden genoemd je om prospects en leads in je marketingtrechter te verbinden en bij te houden.

LOCATIE

Weteringstraat 17

7041 GW  ‘s-Heerenberg

Nederland

CONTACT

Tel: +31 687 234 243

Email: info@ultracom.nl

Website: www.ultracom.nl

Facebook: ww.facebook.com/Ultracom

Google Review: Plaats een review

U kunt ook ons vinden op Marktplaats

Lees meer

Ultieme gids voor WordPress-categorieën en -tags

7 manieren om de conversieratio’s van WooCommerce te optimaliseren

Meer leads genereren met WordPress

Domeinen toewijzen in WordPress (Domain Mapping)