Google Chrome Topics API-test wordt op 1 juli openbaar gemaakt

Adverteerders die Google AdSense gebruiken om inkomsten te genereren met hun websites, zien mogelijk binnenkort de eerste test live gaan, maar kunnen zich hiervoor afmelden.

“Een klein percentage van het verkeer” zal binnenkort de eerste tests van de Google Chrome Topics API live zien gaan op 1 juli. Met de nieuwe functie kunnen gebruikers op interesses gebaseerde advertenties inschakelen zonder de site die een gebruiker bezoekt te hoeven volgen.

Op interesses gebaseerde advertenties. Volgens recente documentatie voor ontwikkelaars, “kan IBA adverteerders helpen potentiële klanten te bereiken en websites helpen financieren die anders niet gemakkelijk inkomsten kunnen genereren met bezoeken aan hun site, puur via contextuele advertenties. IBA kan ook contextuele informatie voor de huidige pagina aanvullen om een ​​passende advertentie voor de bezoeker te vinden.”

De Onderwerpen-API. De Topics API heeft drie hoofdtaken:

Brengt website-hosts in kaart met interessante onderwerpen. Een yogawebsite zou bijvoorbeeld worden gecategoriseerd onder “Fitness”
Bereken de belangrijkste onderwerpen voor een gebruiker op basis van hun browsegeschiedenis
Bied een JavaScript-API om geschikte advertenties te selecteren op basis van de interesse van de gebruiker
Bekijk de officiële ontwikkelaarsdocumentatie. U kunt de volledige documentatie voor ontwikkelaars over de nieuwe Topics API-test hier vinden.

Wat Google zegt. Google stelt dat deze eerste test is om te valideren dat hun systemen werken zoals ontworpen en dat er geen impact op de inkomsten of de prestaties wordt verwacht. Maar adverteerders die liever niet worden opgenomen in de eerste test, kunnen zich afmelden met de header Permissions-policy van Chrome.

Waarom het ons iets kan schelen. Toen Google in januari de API-proef aankondigde, waren adverteerders niet zo enthousiast. Marketeers van verschillende bureaus uitten hun bezorgdheid over de 350 geschetste onderwerpen die niet voldoende waren om relevante targeting te bieden. Minder onderwerpen betekent meer concurrentie rond minder gerichte advertenties, wat een probleem is voor alle betrokkenen. Google is mogelijk al op de hoogte van het probleem, maar tenzij ze deze lijst voorafgaand aan de test aanzienlijk hebben verbeterd, zien we mogelijk geen verandering in de mening van de adverteerder of de verwachte uitkomst. Er is geen woord over hoe lang het proces zal duren.

0
Domeinen lijst
Jouw domeinen lijst is leeg

Domeinen

Je winkelwagen is momenteel leeg.

Terug naar winkel

Welkom.

Ultracom is ontstaan door het zoeken naar de beste oplossingen voor onze klanten.

Ultracom.

Log in op uw account