ULTRACOM. Webdesign Seo Marketing Website Security Website Onderhoud

Roadmap voor e-mailmarketing voor eigenaren van WordPress-sites

Roadmap voor e-mailmarketing voor eigenaren van WordPress-sites

E-mailmarketing is cruciaal voor het succes van uw bedrijf. Het stelt je in staat een band op te bouwen met je publiek. Hoe beter de relatie met uw abonnees, hoe groter de kans dat ze betalende klanten worden. U kunt ook van eenmalige klanten loyale klanten maken en vervolgens merkadvocaten.

E-mailmarketing is niet zo eenvoudig als het sturen van een e-mail naar willekeurige mensen. Je moet een strategie hebben. Tegelijkertijd heb je tools nodig om die strategie uit te voeren. Als u een WordPress-site-eigenaar bent, vindt u hier alles wat u moet weten om die e-mailmarketingcampagne te starten om uw publiek te betrekken en verkopen te genereren.

1. Bepaal uw doelstellingen

Ik noemde twee dingen die je kunt doen met e-mailmarketing: prospects omzetten in betalende klanten en eenmalige klanten omzetten in merkadvocaten. Dat zijn geldige doelen, maar ze doen niet als doelen in uw e-mailmarketingcampagne . U moet meer specifieke doelen stellen. Dat is de enige manier waarop u kunt bepalen hoe u ze überhaupt kunt bereiken.

Om u op weg te helpen, heb ik gekeken naar de verschillende dingen die u moet doen voordat u uw campagne start. Laten we dit opsplitsen.

Beslis over Branding & Tone of Voice

Branding is essentieel voor uw bedrijf. U wilt een consistente look creëren en een krachtig waardevoorstel overbrengen op uw doelgroep. Het idee is om merkherinnering te garanderen en op te vallen.

Juist daarom moet u beslissen over branding voordat u uw e-mailmarketingcampagne start. De manier waarop u wilt dat uw publiek uw merk waarneemt, moet bepalen hoe al uw marketingmateriaal eruit zal zien.

Merkvoorbeeld

Dus als u besluit dat u wilt dat uw publiek u ziet als een elegant luxemerk, kiest u voor dunne lijnen en een strak, gewaagd lettertype. Als je wilt dat je publiek je merk ziet als een leuk en dynamisch merk, kies dan voor contrastrijke kleuren en een grillig lettertype, zoals in de bovenstaande schermafbeelding.

Dan zouden uw marketing-e-mails en WordPress-site al die elementen moeten bevatten. Daar moet u ook rekening mee houden, zelfs wanneer u een bestemmingspagina maakt die uw marketing-e-mail met uw site verbindt.

Laten we een voorbeeld bekijken.

Forever 21 , een modewinkel in Los Angeles, Californië, besloot al vroeg dat het publiek het zou laten zien als een jong, fris, zorgeloos en trendy merk. Het resultaat? Zo ziet de website van Forever 21 eruit:

Voorbeeld: Forever21-website

Nu, hier is een blik op een e-mail van het bedrijf:

Voorbeeld: Forever21 Email

Ten slotte is dit de bestemmingspagina die u bereikt wanneer u op een van de call-to-action-knoppen in die e-mail klikt:

Voorbeeld: Forever21-product

Met andere woorden, alles in de marketingmiddelen van Forever 21 – de keuze van onder meer kleurenschema, lettertype, afbeeldingen – laat zien dat het een jong, fris, zorgeloos en trendy bedrijf is.

De tone of voice, of hoe u dingen zegt, in al uw marketingteksten moet ook een weerspiegeling zijn van uw branding. Het moet ook afhangen van uw doelmarkt.

Dus als u zich op oude professionals richt, moet u streng maar inzichtelijk klinken voor al uw marketingactiva. Als u zich op millennials richt, maak uw tekst dan leuk en boeiend.

Laten we de bovenstaande voorbeeldmarketing-e-mail van Forever 21 eens nader bekijken:

Voorbeeld: Forever21 Marketing

Nogmaals, omdat Forever 21 zichzelf wil neerzetten als een jong, fris, zorgeloos en trendy merk, gebruikt Forever 21 leuke en eenvoudige taal op een luchtige toon. De tone of voice past precies bij wat de jonge doelmarkt van Forever 21 wil.

Hoe vaak communiceert u

Nu u weet hoe uw marketingactiva, inclusief uw marketing-e-mails, eruit moeten zien, gaan we het hebben over hoe vaak u e-mails moet verzenden.

Helaas is er geen vaste regel voor hoe vaak u marketing-e-mails moet verzenden. Wat echter zeker is, is dit: u wilt er niet te veel verzenden.

Volgens Chadwick Martin Bailey zei 69% dat ze op de knop Afmelden klikten omdat ze te veel e-mails van een merk kregen.

Laat uw WordPress-bedrijf groeien met nieuwsbrieven

Hoewel er geen regel is over de frequentie, moet hoe vaak u uw marketing-e-mails verzendt, afhangen van drie dingen: de leesgewoonten van uw publiek, wat u moet delen en hun locatie.

Laten we het eerst hebben over de leesgewoonten van mensen . Volgens onze laatste studie zijn dinsdag en vrijdag over het algemeen de beste dagen om marketing-e-mails te verzenden als je hoge openings- en klikfrequenties wilt. E-mails die om 6.00 uur, 10.00 uur en 17.00 uur worden verzonden, presteren het best.

Wat betreft wat u te delen heeft , moet u het beste weten en uw gezond verstand kunnen gebruiken. Een wekelijkse podcastherinnering, een maandelijks inkomstenrapport, een Black Friday-uitverkoopherinnering op Thanksgiving – je snapt het wel.

Hoe verstuur je nu marketing-e-mails op basis van de locatie van je doelgroep ? Gemakkelijk. Stuur ze gewoon door, rekening houdend met de tijdzone van uw doelgroep.

Populaire e-mailmarketingplatforms (zoals GetResponse) houden de locatie van uw gebruikers bij wanneer ze zich aanmelden en kunnen uw verzendtijd automatisch optimaliseren op basis van die informatie.

Google Site Kit voor WordPress

En als u geen toegang heeft tot een dergelijke tool, kunt u de Google Site Kit-plug-in gebruiken , wat vooral handig is om te bepalen waar de meeste van uw WordPress-websitebezoekers (en dus e-mailabonnees) vandaan komen.

Installeer gewoon de gratis plug-in. Er zijn veel online bronnen die u kunt raadplegen om de Google Site Kit in te stellen . Vervolgens heb je toegang tot die gegevens in Google Analytics op je WordPress-dashboard.

Dus laten we zeggen dat u erachter komt dat het grootste deel van uw publiek in Tokio is gevestigd. Als u een in New York gevestigd bedrijf bent, kunt u uw marketingmails om 8.00 uur, 13.00 uur of 17.00 uur Tokio-tijd verzenden.

Stel uw KPI’s in

U moet bepalen wat wel en niet werkt in uw e-mailmarketingcampagne, zodat u in de toekomst betere campagnes kunt maken. Daarom moet u uw KPI’s of key performance indicators instellen voordat u uw campagne lanceert.

Hoewel er veel KPI’s voor e-mailmarketing zijn, volgen hier negen van de belangrijkste:

  • E-mailbezorgingspercentage : het percentage afgeleverde e-mails gedeeld door het aantal verzonden e-mails.
  • Unieke openingsratio : het aantal geopende e-mails gedeeld door het verschil tussen de e-mails die je hebt verzonden en de e-mails die zijn teruggestuurd.
  • Klikfrequentie : het totale aantal klikken gedeeld door uw geopende e-mail, vermenigvuldigd met 100.
  • Klik om te openen : het aantal klikken gedeeld door het verschil tussen het totale aantal e-mails dat u heeft verzonden en het aantal e-mails dat is teruggestuurd.
  • Uitschrijfpercentage : het aantal afmeldingen gedeeld door het aantal berichten dat u heeft afgeleverd.
  • Percentage spamklachten : het percentage waarmee uw abonnees klagen over uw e-mails aan uw e-mailproviders.
  • Bouncepercentage : het aantal e-mails dat u niet bij de ontvanger kunt bezorgen, gedeeld door het totale aantal ontvangers, vermenigvuldigd met 100. U wilt uw bouncepercentage verlagen .
  • Groeipercentage van lijst : het aantal nieuwe abonnees minus opt-outs en onjuiste details.
  • Conversieratio : het aantal e-mailontvangers dat de door u gewenste actie heeft ondernomen voor een specifieke marketing-e-mail.

De KPI’s die u kiest, moeten afhangen van de doelstelling of doelstellingen die u van tevoren heeft bepaald. Dus als het doel van uw e-mailmarketingcampagne is om de betrokkenheid te vergroten, kan een van uw KPI’s de klikfrequentie zijn. Als het doel van uw e-mailcampagne is om uw abonneelijst te laten groeien, kunnen uw KPI’s uw lijstgroeipercentage, afmeldingspercentage en zelfs uw bouncepercentage zijn.

Conversieratio is een goede KPI als het uw doel is om leads te genereren. U kunt Google Analytics zelfs zonder plug-in aan uw WordPress-site toevoegen om bij te houden hoeveel mensen uw website bezoeken nadat ze op uw marketing-e-mails hebben geklikt.

2. Creëer een relevante inhoudsupgrade

Nu is het tijd om die marketingmiddelen te maken die u voor uw campagne gaat gebruiken. Content is er een van.

Inhoud zal dienen als een leidende magneet, zodat u uw e-maillijst kunt samenstellen. U biedt uw hoofdmagneet aan de bezoekers van uw site in ruil voor hun e-mailadressen. Uw inhoudsupgrade moet waarde opleveren voor de bezoekers van uw website.

Uw hoofdmagneet kan verschillende vormen hebben. Een whitepaper is bijvoorbeeld een favoriet onder marketeers. U kunt onder andere ook een gratis checklist, een rapport of een e-book aanbieden.

Voorbeeld: Backlinko Relevante Content Upgrade

Om uw conversieratio te verbeteren, biedt u een leadmagneet die uniek is voor elke blogpost. Backlinko gebruikte relevante content-upgrades om zijn e-maillijst uit te breiden. Dit hielp zijn conversiepercentage te verhogen van 0,54% naar 4,82% (zie Brian’s huidige pop-up / upgrade hierboven).

Stel je voor dat je een blogpost leest over hoe je een koud e-mailbereik kunt houden. Het is veilig om aan te nemen dat u geïnteresseerd bent in het onderwerp. Als u ziet dat u op diezelfde pagina gratis een koud e-mailsjabloon kunt downloaden in ruil voor uw e-mailadres, wat doet u dan? U geeft natuurlijk uw e-mailadres op om van het aanbod gebruik te maken.

Zorg er ten slotte voor dat uw hoofdmagneet ook relevant is voor de aard van uw bedrijf. Als dat niet het geval is, krijgt u alleen leads die niet relevant zijn voor uw e-mailmarketingcampagne en dus voor uw bedrijf.

3. Ontwerp uw aanmeldingsformulier

Zodra u uw inhoud heeft geüpgraded, moet u uw aanmeldingsformulier ontwerpen. De meeste aanmeldingsformulieren hebben de volgende elementen:

  • Headline
  • Omschrijving
  • Formuliervelden
  • Verzendknop

Het is gemakkelijk om een ​​aanmeldingsformulier voor WordPress-websites te maken.

Met de Optinmonster WordPress-plug -in kunt u bijvoorbeeld opvallende opt-in-formulieren maken die converteren. Het biedt ook krachtige targetingopties waarmee u aangepaste formulieren kunt maken voor individuele berichten, categorieën en meer. De opt-in-formulieren zijn mobielvriendelijk, dus ze zien er goed uit, zelfs als ze worden bekeken vanaf een klein gsm-scherm. We hebben ook een WordPress-plug-in ontwikkeld voor GetResponse- klanten waarmee gebruikers aantrekkelijke opt-in-formulieren kunnen maken.

Optin-formulieren door FancyThemes

Er is nog een WordPress-plug-in die u kunt gebruiken als u weinig budget heeft. Optin Forms is een gratis plug-in die wordt geleverd met vijf prachtige formulierontwerpen. U kunt elk van deze ontwerpen naar wens aanpassen.

Bij het maken van een kopie voor uw aanmeldingsformulier, zijn er volgens Right Message verschillende dingen die u in overweging moet nemen :

  • Relevantie : beschrijf hoe goed uw aanbieding zich verhoudt tot wat de persoon op uw website doet.
  • Angst om te missen of FOMO : leg uit waarom de bezoeker iets zou missen als hij niet op je aanbod inging.
  • Specificiteit : Maak duidelijk wat uw websitebezoeker krijgt als hij zich aanmeldt.

U moet ook laten zien dat u begrijpt wat de bezoeker van uw website nodig heeft. Laat ook zien hoe die persoon er baat bij heeft om lid te worden van uw e-maillijst.

4. Maak e-mailreeksen

Een e-mailreeks is een reeks e-mails die wordt verzonden op basis van vooraf bepaalde tijdsintervallen of op triggers gebaseerde automatisering, of beide.

U kunt, en op bepaalde punten, een enkele e-mailreeks naar al uw e-mailabonnees sturen.

Begin met het verzenden van e-mailreeksen die specifiek zijn voor de interesses van uw publiek. Een persoon die zich bijvoorbeeld heeft aangemeld in ruil voor een redactiekalender voor contentmarketing, zou meer artikelen over contentmarketing moeten ontvangen . Een ander die zijn e-mailadres weggaf in ruil voor een gratis gids over e-mailmarketing, zou meer inhoud over e-mailmarketing moeten krijgen.

E-mailtrechter

Elk bericht in uw e-mailtrechter zou u ook moeten helpen uw abonnee dichter bij het nemen van uw uiteindelijke gewenste actie te brengen (zie de infographic van GetResponse hierboven). Als het doel van uw e-mailcampagne is om de verkoop te verhogen, is de uiteindelijke gewenste actie dat ze een aankoop doen.

Op basis daarvan is hier een voorbeeldreeks die u kunt gebruiken:

  • 1e e-mail : waarde van de aanbieding. Bied misschien een weggeefactie aan als aanvulling op de inhoudupgrade die u heeft aangeboden in ruil voor hun opt-in.
  • 2e e-mail : positioneer jezelf als een autoriteit. Voed uw leads met meer artikelen of casestudy’s. De onderwerpen moeten, nogmaals, gebaseerd zijn op het type inhoudupgrade waarvan ze in de eerste plaats gebruik hebben gemaakt.
  • 3e e-mail : voeg een verkoopexemplaar en een oproep tot actie toe. Maak hiervoor een geschikte landingspagina aan. Met Elementor kunt u bijvoorbeeld eenvoudig bestemmingspagina’s op uw WordPress-site maken. U hoeft geen code te kennen.

Pas de volgorde aan afhankelijk van de reactie van uw publiek.

Er zijn een aantal verschillende e-mailreeksen die u kunt en moet instellen. Ze bevatten; een welkomstbericht voor nieuwe abonnees, een volgorde voor het verlaten van een winkelwagentje als u een eCommerce-winkel runt en een sequentie voor hernieuwde betrokkenheid voor mensen die uw e-mails niet meer openen.

Houd de acties van uw abonnees bij om ervoor te zorgen dat de e-mails die u verzendt relevant zijn. Hoe meer ze betrokken zijn bij uw inhoud, iets dat u gemakkelijk kunt bekijken, hoe langer ze op uw e-maillijst blijven staan.

5. Start uw eerste campagne

Nu u uw doelen heeft bepaald, uw aanpak heeft gedefinieerd, uw contentupgrades en e-mailreeksen heeft gemaakt, is het tijd om uw campagne te lanceren. Dit bit kan een beetje eng aanvoelen. Het is begrijpelijk als u nerveus bent bij het verzenden van uw eerste e-mail.

E-mailmarketing gaat over het doen van een belofte aan uw publiek en proberen altijd waarde te leveren. De manier waarop ik de waarde van een e-mail beoordeel, is eenvoudig; zou ik deze e-mail graag in mijn inbox ontvangen?

Als u niet tevreden bent met de kwaliteit van uw kopie, of als u op woensdag in plaats van dinsdag een e-mail verstuurt, hoeft u zich geen zorgen te maken. Je zult versteld staan ​​hoe vergevingsgezind je publiek zal zijn als ze het gevoel hebben dat ze waarde halen uit de inhoud die je aanbiedt.

Waarschijnlijk krijg je het de eerste keer niet goed. We maken allemaal fouten. Het belangrijkste is dat we ons best doen en van de ervaring leren.

6. Bekijk de resultaten en schaal uw groei

Bekijk een paar dagen na het versturen van een e-mail de resultaten en maak aantekeningen. Controleer de campagneresultaten ook tegen de doelstellingen en KPI’s van uw e-mailmarketingcampagne. Heb je die doelstellingen bereikt?

Concentreer u op de sterke punten en herhaal deze in uw volgende campagne.

Voorbeeld: WPExplorer e-mailcampagne

Misschien heeft een specifieke e-mail hoge open rates. Dat kan u inzicht geven in de effectiviteit van een specifieke onderwerpregel. U kunt een sjabloon maken met die onderwerpregel en deze een permanent onderdeel van uw e-mailreeks maken. Had een specifieke bestemmingspagina of aanmeldingspagina een hoge conversieratio? Bewaar die ook in uw volgende campagne.

U kunt uw abonneelijst ook segmenteren terwijl u uw campagnes uitvoert. Segmenteer ze bijvoorbeeld op basis van het product of de dienst die ze wel of niet hebben gekocht.

Gooi de elementen van een campagne die niet hebben gepresteerd weg en maak variaties, zodat u deze A / B kunt testen. Als een CTA-knop bijvoorbeeld niet werkte, verander dan de kleur zodat u kunt controleren hoe dat presteert. Het idee is om de aspecten van uw e-mailmarketingcampagne te vinden die de beste resultaten opleveren.

Afsluitende opmerkingen

E-mailmarketing is essentieel voor het succes van uw bedrijf. Maar u heeft twee dingen nodig voor uw e-mailmarketingcampagne om u de gewenste resultaten te geven: de juiste tools en de juiste strategie.

Het goede nieuws is dat je met WordPress-sites over al die tools beschikt die je nodig hebt. Elementor kan u helpen bij het maken van die WordPress-bestemmingspagina’s die converteren. De Optinmonster-plug-in kan u helpen bij het maken van aanmeldingsformulieren voor nieuwe abonnees. U kunt zelfs belangrijke statistieken bijhouden met de plug-in Google Site Kit.

Er zijn andere tools die u kunt gebruiken. De sleutel is gewoon om ze te zoeken.

Bepaal uw doelstellingen met betrekking tot de strategie en creëer relevante contentupgrades. Ontwerp ook uw aanmeldingsformulier en uw e-mailreeksen. Ten slotte uitvoeren en schalen.

Doe al deze dingen met behulp van de relevante tools en u zult de voordelen van e-mailmarketingcampagnes plukken met uw WordPress-site. Succes!