SEO & Marketing

SEO Marketing

SEO wat houdt dat in

Iedereen is tegenwoordig wel bekend met de term SEO.
De afkorting staat voor Search Engine Optimalization, oftwel zoekmachine optimalisatie. Maar wat houdt dat nu precies in? 
Er zijn vele aanbieders van zoekmachine optimalisatie, maar echt doeltreffende SEO heeft nog best wat voeten in de aarde.
 
Het gaat in eerste instantie om de vindbaarheid van je website in de zoekmachines. En dan voornamelijk Google, maar vergeet ook het aan populariteit winnende DuckDuckGo en het oudere Bing niet. Als je website dan hoog in de zoekresultaten van de zoekmachine terecht is gekomen, moet die vindbaarheid vervolgens omgezet worden in clicks. En in het geval het een webshop betreft, die clicks in klanten.

SEO specialisme

Zoekmachine optimalisatie is een specialisme op zich. Een SEO-expert zorgt ervoor dat er bepaalde zaken aan de vindbaarheid van je website worden verbeterd, waardoor deze hoger in Google komt te staan. Met het gebruik van de juiste zoekwoorden, het optimaliseren van je content en het bouwen van backlinks zorgt de specialist voor meer verkeer naar je website.
Ook de algemene structuur en laadsnelheid van je website zijn aspecten die Google meeweegt wanneer het de relevantie van je website bepaald.
De Ultracom SEO & Marketing afdeling weet als geen ander hoe ze voor een goede online vindbaarheid moeten zorgen en helpt jouw bedrijf daarmee aan meer bezoekers en meer klanten.
 
Wij gebruiken diverse slimme bouwblokken, elementen en systemen die door ons tot in detail zijn getest, om zo 100% te kunnen garanderen dat dit de juiste keuze is om op dat moment in te zetten. Ook kunnen we je website een snelheid boost geven met onder andere Content Delivery. Om de resultaten te bereiken die je daarmee voor ogen hebt is SEO een ongoing process, niet een eenmalige actie.
Google is namelijk altijd in beweging en de status van je website daarmee ook. De website moet dus regelmatig geoptimaliseerd worden achter de schermen, een omvangrijke taak. Door de positie van je website geregeld te controleren en de juiste tools in te zetten blijft deze hoog scoren in de zoekresultaten en daarmee de vindbaarheid op Google.
 
Als je op een snellere manier de top van de zoekmachines wilt bereiken, kun je ook kiezen om te betalen per klik via Google Ads. In plaats van te kiezen voor uitgebreide en herhaalde SEO-werkzaamheden kies je dan voor wat we SEA (Search Engine Advertising) noemen. Je betaalt dan voor elke klik die de bezoeker op je advertentie doet. Hiermee kun je zeker ook een hoge conversie behalen aangezien dit gericht verkeer zal zijn. 
Zodra je stopt met het betalen van de advertentie verlies je de hoge positie in de zoekresultaten ook weer.
Dit vluchtige aspect is naast de hoge bedragen die gemoeid zijn met het betalen per klik, het grote verschil met SEO.

Google beoordeelt een website op onderdelen

De onderdelen zijn

Techniek

Als het technische aspect van je website niet op orde is, zal Google hem niet indexeren. Bij het technische aspect kun je onder andere denken aan de algemene structuur van de website, de veiligheid (bijvoorbeeld SSL-certificering) en aan de laadsnelheid. 
Onder algemene structuur valt onder andere de toegankelijkheid van de website. Bezoekers komen tegenwoordig steeds vaker via een tablet of een smartphone. Dus is het zaak dat de website responsive is, oftwewel, dat deze mee schaalt met de afmetingen van elk scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van de tekst of in te leveren op gebruikersinterface.
 
Ook is het up-to-date houden van de XML-sitemap en structured data toevoegen aan de website erg belangrijk. 
 
De zoekmachine kijkt ook naar het gedrag van de bezoekers op jouw website. Blijven ze lang of zijn ze vlot weer weg? Bezoeken ze één of meerdere pagina’s op je website? Het gedrag van de bezoekers hangt ook af van de laadsnelheid. Niemand heeft zin om langer dan een seconde te wachten op het laden van pagina’s.
 
Jammer genoeg weet nog niet elke websitedesigner hoe belangrijk een goede technische opzet is en hoe Google snelheid ook steeds meer als ranking factor gebruikt.

Content

De content moet relevant en informatief zijn. Google beoordeeld onder andere door te kijken naar de overeenkomsten tussen meest gebruikte zoekwoorden en je tekst. Ook moet de content overzichtelijk zijn door bijvoorbeeld het juiste gebruik van title tags en headers. Hoe leesbaar is de tekst, hoe is de indeling van de website? 
Het gebruik van afbeeldingen en video’s (bijvoorbeeld links naar Social Media, Youtube) is naast een geweldige manier om inhoudelijke links te plaatsen ook een door Google zeer gewaardeerde tactiek.

Autoriteit

Autoriteit gaat over de waarde van je positie ten opzichte van je concurrenten. Deze waarde fluctueert uiteraard en het is aan ons om deze optimaal te krijgen en te houden door gebruik van onze vele tools. 

Wanneer je nog bouwt aan de autoriteit van je website wordt deze voor het grootste gedeelte bepaald door externe inkomende links. En dan gaat kwaliteit zeker boven kwantiteit. Dit is voor Google de grootste indicator dat jouw website van waarde is om te laten zien als er op bepaalde zoekwoorden gezocht wordt.
 
Vandaar dat linkbuilding (het plaatsen van backlinks op een andere website) qua manier om aan autoriteit te winnen in de ogen van Google, nog steeds één van de meest essentiële onderdelen van SEO is. 

kies je pakket!

De Ultracom SEO Marketing specialist 

Small

€199

Per maand

medium

€399

Per maand

large

€900

Per maand

Wat is Linkbuilding?

Linkbuilding is het plaatsen van backlinks naar een website, waardoor zoekmachines zoals Google deze website hoger zullen waarderen in de Google zoekresultaten.

Een hele goede linkbuilding is nog altijd van groot belang als het gaat om een effectieve zoekmachine optimalisatie strategie.